Головні питання позичальників МФО

  • З яких причин МФО відмовляють у позиці?

    Основні причини відмови:

    • невідповідність стандартним вимогам МФО (відсутність громадянства та/або паспорта, ІПН, неповнолітній вік);
    • спроба прив’язання чужої банківської картки;
    • надання неправдивої інформації під час реєстрації;
    • наявність активних позик у цій або прострочених кредитів в іншій фінансовій установі;
    • численні помилки й опечатки в реєстраційній анкеті (можлива відмова з автоматичним мікрокредитом).
  • Як оформляється заявка на швидкий мікрокредит?

    Процес подачі заявки для нових позичальників:

    1. На головній сторінці сайту «Кредитик» виберіть термін і суму мікрокредитування, використовуючи онлайн-калькулятор.
    2. Заповніть реєстраційну форму (потрібні паспорт і ІПН).
    3. Верифікуйте картку: після вказання її даних, на рахунку буде тимчасово заблокована сума до 10 гривень. Вам необхідно буде ввести в спеціальну графу на сайті МФО точну суму заморозки.
    4. Завантажте фото або скан-копії паспорта та ІПН (вимагають не всі кредитори).
    5. Чекайте на відповідь від МФО: прийде в СМС та на імейл, буде продубльована в Особистому кабінеті.
    6. Вивчіть і віддалено підпишіть кредитний договір (через відправлення СМС).
    7. Перевіряйте баланс картки — гроші перераховані на її рахунок.
  • Як взяти кредит вночі, у свято, вихідний?

    Не всі мікрофінансові організації переказують гроші в режимі 24/7. Деякі МФО тільки приймають заявки на позику цілодобово. Але розглядають їх і перераховують кредитні кошти в робочі години.

    Знайти компанії, що видають мікрокредити і вдень, і вночі, можна на сайті «Кредитик» у розділі «Кредит вночі». Процес подання заявки стандартний. Позики, як правило, автоматичні.

  • Як одержати максимальну суму кредиту?

    Надавайте максимум достовірної інформації. Не залишайте рядки анкети порожніми. У полі для коментарів рекомендуємо перераховувати всі реальні джерела доходу;

    • завантажуйте фото та скан-копії документів, навіть якщо МФО не наполягає на цьому кроці;
    • звертайтеся в одну й ту саму мікрофінансову організацію. Ліміти для постійних позичальників завжди вище;
    • за можливості, погасіть усі поточні заборгованості перед банками та іншими МФО, закрийте кредитні картки;
    • цілями мікрокредитування вказуйте «на термінову покупку», «на ремонт автомобіля» й інші аналогічні причини, які не стануть показувати вас як неплатоспроможного клієнта.
  • Який максимальний термін пролонгації пропонується МФО?

    Стандартний максимальний термін пролонгації — той, на який позика оформлялася спочатку. Якщо ви взяли кредит, наприклад, на 25 днів, то і продовжити його в подальшому зможете на цей самий період.

    Але врахуйте, що в кожної МФО власна політика пролонгації: терміни можуть бути і більш і менш тривалими.

  • У які терміни розглядаються заявки потенційних клієнтів?

    Заявки за автоматичними позиками розглядаються протягом однієї-двох хвилин після відправки. Рішення приймаються роботами.

    Заявки за звичайними мікрокредитами стандартно розглядаються не більш ніж 5–15 хвилин.

    Максимальний термін розгляду запитів у будь-якій МФО зазвичай не перевищує 1 години.

  • Чи доступна часткова оплата мікрокредитів?

    Абсолютна більшість МФО передбачає можливість часткової оплати кредитів із перерахунком відсотків у бік зменшення. Процентна ставка буде нараховуватися тільки на залишок заборгованості.

  • Повторна заявка на позику за відмови, наскільки ймовірним є схвалення?

    Значення має причина відмови. Якщо позичальник перебуває в ЧС УБКІ, не відповідає вимогам МФО, не може надати дані іменної картки для отримання коштів, за новою заявкою також буде відмова.

    Якщо колишній запит був відхилений, наприклад, через друкарські помилки в анкеті або інші «випадковості» під час проходження реєстрації, імовірність схвалення досить висока.

Загальні питання з мікрокредитування

  • Що таке МФО?

    МФО — мікрофінансові організації, які надають позики до 10–15 тисяч гривень на термін до 1 місяця (стандартні умови). Діяльність компаній ліцензується Нацкомфінпослуг.

  • На які мінімальну й максимальну суми оформляються мікрокредити?

    Мінімальна сума — 100–500 гривень. Максимальний кредитний ліміт для нових і постійних позичальників — 3–5 тисяч гривень і 12–15 тисяч гривень відповідно.

    У низці українських МФО максимальна сума досягає 20–25 тисяч гривень (для повторних благонадійних клієнтів). Як правило, такі кредити видаються на більш тривалий термін — до 6–12 місяців.

  • На які мінімальний і максимальний терміни можна отримати позики?

    Мінімальний термін — 1–3 дні. Але він може становити й тиждень: будьте уважні під час оформлення позики.

    Максимальний термін — 31 день. Однак росте кількість МФО, що видають довгострокові мікрокредити на період від двох-трьох місяців до одного року.

  • Які вимоги пред'являються до позичальників?

    1. Вік від 18 років — обов’язкова умова будь-якої МФО.
    2. Громадянство України. Регіон реєстрації та проживання не має значення. Однак позики не надаються особам, які прописані або постійно проживають на окупованих територіях країни та в Республіці Крим.
    3. Можливість надати дані паспорта й ІПН.
    4. Наявність іменної банківської картки з мінімальною сумою на рахунку (до 1–5 гривень), оформленої на ім’я заявника на позику — обов’язкова умова будь-якої МФО. Оформити кредит на чужу картку у вас не вийде.
  • Які документи необхідно надати?

    Будуть потрібні паспорт і ІПН. У деяких випадках самих документів під рукою може не бути: необхідно буде лише вказати їхні дані.

  • Якими способами можна одержати гроші (готівка, онлайн-переказ)?

    Мікрокредити надаються онлайн-переказами на картковий рахунок (у будь-якій МФО).

    Деякі мікрофінансові організації пропонують отримувати позики також готівкою через власні офлайн-відділення або переказами через каси банків.

  • У чому переваги МФО перед банками?

    1. Термін розгляду заявок на позику — не більш ніж одна година;
    2. Кількість відмов мінімальна (у середньому 85–95% запитів схвалюється);
    3. Отримати фінансову допомогу можуть офіційно непрацевлаштовані громадяни, мами в декреті, пенсіонери, студенти, особи із зіпсованою кредитною історією та інші «потенційно небезпечні» позичальники, яких у банках чекає відмова;
    4. Для оформлення необхідні тільки паспорт і ІПН;
    5. Надається можливість пролонгації позики без збільшення процентної ставки.
  • Яка стандартна процентна ставка МФО?

    Стандартна процентна ставка — 1,6–1,9% на добу. Стандартна APR (річна ставка відсотків, вказувати яку МФО на своїх сайтах зобов’язані за законом) — 650–670% на рік.

  • Чи можна отримати позику, не будучи громадянином України?

    Українські МФО надають мікрокредити тільки громадянам України.

    Жителям Донецької та Луганської областей, а також Республіки Крим у швидких позиках може бути відмовлено.

  • Чи можуть отримати мікрокредит пенсіонери, студенти, непрацюючі?

    МФО надають гроші в борг позичальникам зазначених «неплатоспроможних» категорій.

  • Чи необхідно шукати поручителя й надавати заставу?

    Мікрофінансові організації не вимагають ні застав, ні поручителів.

  • Чи оформлюються мікропозики за телефоном?

    Низка МФО, наприклад компанія SlonCredit, надає можливість оформлення мікрокредитів через фахівців гарячої лінії.

    Крім того, у деяких мікрофінансових організаціях постійні позичальники можуть брати чергові позики через відправлення СМС.

  • Чи можна отримати більш ніж одну позику одночасно?

    Кількість компаній, що дає таку можливість, мінімальна. У 99% перед отриманням нової позики необхідно погасити колишню заборгованість.

    Однак подібні пропозиції все ж таки є. Наприклад, у МФО SWIZO.

  • Чи можна відмовитися від схваленого мікрокредиту?

    До моменту підписання кредитної угоди (відправлення СМС) відмовитися від позики можна в будь-якій МФО.

Питання щодо оформлення мікрокредиту

  • Де і як подається заявка на позику?

    Подавати заявку на мікрокредит необхідно через офіційний сайт обраної МФО. Перед поданням першої заявки, будуть потрібні:

    • проходження реєстрації із зазначенням особистих даних, імейла, номера телефону;
    • верифікація іменної банківської картки;
    • заповнення анкети (може знадобитися завантаження паспорта й ІПН).

    Надалі для отримання фінансової допомоги необхідно буде просто авторизуватися в Особистому кабінеті, вибирати термін і суму для позики.

  • Що потрібно надати під час реєстрації на сайті МФО?

    Вказання персональної інформації та даних паспорта й ІПН — обов’язкова вимога будь-якої МФО. У разі відмови запит на кредит буде відхилений.

  • Що робити у випадку виникнення проблем з оформленням анкети?

    Рекомендуємо звертатися до фахівців техпідтримки. У неробочі години МФО шукати відповідь можна на сайті в розділі «Технічні питання».

    Ще один варіант — звернення в іншу мікрофінансову організацію: заповнення анкети не зобов’язує вас до оформлення кредиту.

  • На яку суму можна подати заявку на перший і подальший мікрокредити?

    Подавати заявку можна на будь-які суми на свій розсуд (використовуючи онлайн-калькулятор, перевищити будь-які межі ви в будь-якому разі не ризикуєте). Зовсім інше питання в тому, яка сума вам буде схвалена кредитором.

    Ліміти встановлюються МФО в індивідуальному порядку для кожного позичальника.

    Якщо максимальна сума для першого мікрокредиту становить, наприклад, 5 тисяч гривень, схвалено новачкові може бути й усього півтори-дві тисячі гривень. Ключове значення під час визначення ліміту має кредитна історія кандидата на позику.

  • Як дізнатися, чи схвалена або відхилена заявка?

    Рішення за заявкою надійде в СМС на номер телефону, вказаний під час реєстрації, і в листі на імейл.

    В Особистому кабінеті статус заявки буде змінений на «відхилена» або «схвалена».

    У деяких випадках із позичальниками зв’язуються оператори МФО, ставлять уточнюючі питання й повідомляють рішення за кредитом, схвалену суму.

  • Як уникнути відмови в мікрокредитуванні?

    1. Вказуйте достовірну інформацію.
    2. Заповнюйте анкету докладно та грамотно.
    3. Не відмовляйтеся від завантаження фото або скан-копій документів, якщо це вимога МФО.
    4. Прив’язуйте до профілю свою іменну банківську картку.
    5. Своєчасно розраховуйтеся з кредитами, неважливо, оформлені вони в банках або МФО.
  • Як вчинити за відсутності e-mail?

    За відсутності електронної пошти, зареєструйте e-mail. Необхідність у поштовій скриньці неодмінно виникне.

    Ще один варіант — подати заявку в МФО, представлені в нашому розділі «Кредит без e-mail».

  • Як бути за відсутності номера телефону, паспорта, ІПН?

    Вказувати номер телефону під час оформлення позики потрібно обов’язково. Телефон знадобиться вам також для верифікації картки, підписання кредитного договору, підтвердження запиту на мікрокредит.

    За відсутності власного номера телефону ви можете спробувати оформити кредит на номер знайомої людини (до цього номеру в той момент у вас має бути доступ). Однак будьте готові до відмови в мікрокредитування.

    Якщо у вас є реквізити паспорта й ІПН, але немає самих документів, звертайтеся до тих МФО, які не наполягають на завантаженні фото та скан-копій.

  • Що робити, якщо СМС із кодами від МФО не приходять на телефон?

    Радимо вам зв’язатися зі співробітниками техдопомоги МФО через онлайн-чат, через e-mail або гарячу лінію.

    Також переконайтеся в тому, що ви прив’язали до свого акаунту коректний номер телефону.

  • Чи можна відмовитися від завантаження фото та скан-копій документів, якщо МФО вимагає їх?

    Ви можете відмовитися від завантаження фото і скан-копій будь-яких документів. Однак у цьому випадку вас також чекає 100%-ва відмова в мікропозиці.

  • Як бути, якщо під час заповнення анкети допущена помилка?

    Виправити помилку можна через Особистий кабінет або звернувшись по допомогу до фахівців техпідтримки.

  • Як бути, якщо помилка допущена під час оформлення заявки на мікропозику (сума, термін)?

    До моменту підписання кредитної угоди ви можете просто відмовитися від швидкої позики, після чого негайно подати черговий запит із коректними даними.

    Якщо ви вже підписали кредитний договір, виправити помилку вже неможливо. У такому випадку рекомендуємо вам діяти, зважаючи ситуацію: можливо, компанія допускає повне дострокове погашення заборгованості (заплатити доведеться відсоток за 1 день використання коштів).

  • Коли можна подавати заявку на мікрокредит за активної позики в тій самій МФО?

    Отримати чергову позику в абсолютній більшості МФО можна тільки після повного розрахунку з колишньою заборгованістю. Подання заявки допускається негайно.

    Переконайтеся в тому, що ви дійсно закрили мікрокредит — гроші можуть прийти на рахунок кредитора із затримкою (наприклад, через технічний збій під час проведення транзакції).

    Якщо система МФО пише вам, що ви не можете отримати нову позику, оскільки не розрахувалися з колишньою, хоча борг погашений у повному обсязі (сума заборгованості, зазначена в Особистому кабінеті, становить 0 гривень), не хвилюйтеся. Це говорить про те, що інформаційна база кредитної компанії просто не оновилася. Зробіть ще одну спробу в інший день.

  • Чи буде схвалена нова заявка на мікропозику, якщо колишня вже відхилена?

    Подавати нову заявку після відхилення попереднього запиту рекомендується не раніше ніж через 20 днів. Але багато що залежить від того, з якої саме причини ви зіткнулися з відмовою.

    Кількість МФО досить велика для того, щоби знайти нового кредитора з відповідними умовами надання швидкої позики.

Питання щодо банківської картки для перерахування коштів

  • Для чого проводиться верифікація картки з тимчасовим блокуванням суми до 5–10 гривень?

    Верифікація банківської картки проводиться в таких цілях:

    1. Забезпечення безпеки. Картка прив’язана до певного номера телефону. Саме на нього надійде код підтвердження верифікації. Заволодіти і карткою, і телефоном шахраям, як правило, складно.
    2. Перевірка працездатності платіжного засобу. Верифікація підтвердить, що картка не заблокована банком-емітентом і доступна для перерахування грошей.
  • Яким вимогам має відповідати картка для отримання мікрокредиту?

    1. Активний термін дії (мінімум до розрахункової дати погашення позики).
    2. Іменна (не віртуальна й не миттєвого випуску), оформлена на ПІБ заявника на мікрокредит. Взяти позику на картку іншої людини, у тому числі найближчого родича з тим самим прізвищем, неможливо.
    3. Випущена українським банком, категорія — «Віза» або «Мастеркард»: зазначені вимоги не обов’язкові, але часто трапляється.
  • CVV2-, CVC2-код — що це?

  • Наскільки безпечно вказувати номер картки та CVV2-, CVC2-код?

    Вказуйте персональні і платіжні дані тільки під час оформлення позики в ліцензованій МФО. Компанії, які ведуть діяльність на законних підставах, не зберігають інформацію в системах або зберігають секретні відомості в зашифрованому вигляді.

  • Чи можливе отримання кредиту на картку з нульовим балансом?

    На рахунку банківської картки має бути мінімум 1 гривня для тимчасової заморозки. Без верифікації платіжного інструменту прив’язати його до акаунту не вийде.

    Врахуйте, що деякі МФО блокують суми до 10 гривень.

  • У які терміни МФО перераховує гроші після схвалення заявки?

    Мікрофінансові компанії перераховують гроші негайно після того, як позичальник віддалено підписує кредитну угоду.

  • У які терміни гроші надходять на картку?

    МФО відправляють позики без зволікання. Однак затримка з отриманням коштів на картковий рахунок усе ж таки може виникнути: з боку банку, що виконує операцію переказу грошей від МФО до схваленого клієнта.

    Зазначимо, що стандартна тривалість затримки в робочі банківські години — максимум 1 година. Регламентований максимальний термін обробки транзакції — 3–5 днів.

    У випадку переказу коштів на картки категорій «Мастеркард» і «Віза» затримок зазвичай не виникає.

Питання про кредитний договір

  • Як укладається кредитна угода між МФО та позичальником у режимі онлайн?

    Підписання кредитного договору здійснюється через відправлення СМС на номер мікрофінансової компанії. Повідомлення необхідно відправити з номера, прив’язаного до акаунту.

    Ще один варіант укладення договору — натискання кнопки «Згоден» на сайті МФО.

  • Як дізнатися умови кредитного договору?

    Ознайомитися з кредитним договором можна:

    • в Особистому кабінеті та/або в розділі «Документація» на сайті МФО;
    • подавши відповідний запит фахівцям техдопомоги (документ буде висланий вам в електронному вигляді на імейл).

Питання про Особистий кабінет

  • Як створити Особистий кабінет?

    Особистий кабінет створюється автоматично для кожного нового клієнта під час реєстрації на сайті МФО. Неважливо, чи буде він оформляти позику в подальшому.

  • Як вибрати пароль для ОК?

    Для безпеки встановлюйте складний пароль, який міститиме:

    • цифри, букви та знаки;
    • малі та великі літери.
  • Які функції Особистого кабінету?

  • Чи можна змінити інформацію в ОК?

    Так. Внести зміни можна самостійно або з допомогою фахівців техпідтримки.

  • Як відновити забутий пароль?

    Необхідно натиснути на активну позицію «Відновити пароль» або «Забули пароль?». На e-mail і/або номер телефону, прив’язаного до профілю, прийде повідомлення з інструкціями.

    Як правило, треба просто ввести тимчасовий код замість втраченого пароля, після чого встановити новий власний пароль в Особистому кабінеті.

    Якщо у вас немає доступу ні до телефону, ні до e-mail, звертайтеся по допомогу в техпідтримку.

Питання про погашення позики

  • Чи допускається дострокова виплата кредиту?

    Більшість МФО передбачають можливість повної або часткової дострокової виплати мікрокредиту з перерахунком відсотків у сторону зменшення. Оплатити необхідно буде тіло позики + відсотки за цей період використання коштів.

  • Чи буде проведено перерахунок суми до погашення за дострокової виплати?

    МФО може проводити, а може й не проводити перерахунок суми в разі дострокової виплати на свій розсуд. Законні обидва варіанти, тому цей момент треба уточнювати заздалегідь.

  • Чи можливе закриття боргу частинами?

  • Якими онлайн- і офлайн-способами можна погашати мікрокредити?

    Онлайн-способи переказу:

    • з банківської картки або розрахункового рахунку;
    • з рахунку мобільного телефону;
    • з електронного гаманця;
    • за допомогою сервісів онлайн-банкінгу, наприклад «Приват24».

    Офлайн-варіанти внесення платежу:

    • готівкою або переказом із картки через офлайн-офіси МФО або каси банків (в останньому випадку будуть потрібні реквізити компанії);
    • готівкою через термінали самообслуговування (необхідно знати номер кредитного договору).

Питання щодо пролонгації мікрокредиту

  • Що таке пролонгація позики?

    Пролонгація — перенесення дати виплати кредиту на більш пізній термін. Необхідно сплатити лише вже нараховані відсотки за позикою. Процентна ставка не зросте (за умови, що мікропозика надавалася за зниженою в межах акції ставкою, вона буде підвищена до стандартної). З тілом мікрокредиту можна розрахуватися потім (упродовж нового терміну кредитування).

    Відкладати термін виплати позики, як правило, можна безліч разів (сплата чергових відсотків — обов’язкова для цього умова).

    Максимальний період пролонгації зазвичай не перевищує терміну, на який кредит оформлявся спочатку.

  • Як замовити пролонгацію кредиту?

    Послуга замовляється через Особистий кабінет або гарячу лінію МФО. Необхідна оплата вже нарахованих відсотків.

  • Як бути, якщо МФО не надає послугу пролонгації?

  • Чи можливо продовжити позику, оформлену під 0%?

    Допускається пролонгація безплатних кредитів. Однак із перерахунком відсотків за стандартною процентною ставкою.

    Якщо в якості нового клієнта МФО ви взяли позику під 0%, наприклад, на 10 діб, а для повторних позичальників діє ставка у 2%, для оформлення пролонгації заплатити вам потрібно буде за всі 10 днів використання позикових коштів під 2%.

Питання щодо прострочення й невиплаті мікропозики

  • Які наслідки нетривалого та тривалого прострочення перед МФО?

    Нетривале прострочення призводить:

    • до підвищення процентної ставки (як правило, до 3% на добу);
    • накладення одноразового штрафу, сума якого вказується в кредитному договорі;
    • погіршення кредитного рейтингу (інформація про невиплату може бути передана в УБКІ);
    • неможливості брати участь у програмах лояльності МФО (тимчасово або постійно), у межах яких суми кредитних лімітів зростають, терміни кредитування — збільшуються, а процентні ставки — знижуються, нараховуються бонусні бали.

    Наслідки тривалого прострочення:

    1. Зазначені вище санкції.
    2. Передавання справи колекторам для стягнення боргу (відповідно до українського законодавства, можливе в будь-який момент відразу після утворення прострочення).
    3. Передавання справи до суду.
  • Які права щодо стягнення боргу має МФО?

    МФО має право передати справу неплатника в колекторське агентство або до суду.

    Візити колекторів допускаються не частіше 1 разу на тиждень. У робочі години з боржником можуть зв’язуватися за телефоном (1 раз на день і не частіше 3 разів на тиждень).

    Якщо позичальник ховається від колекторів або співробітників МФО, для його пошуків можуть бути залучені контактні особи (їхні дані вказуються в анкеті на мікрокредит).

  • Які наслідки відмови від погашення мікропозики?

Питання щодо пільгового періоду

  • Що таке грейс-період у випадку з мікрокредитами?

    Грейс-період — термін, упродовж якого позичальник може виплатити позику без нарахування пеней і штрафів, незважаючи на те, що розрахункова дата погашення боргу вже минула. Стандартна тривалість грейс-періоду становить 1–3 дні.

    Для прикладу: якщо кредит ви маєте виплатити, припустимо, 20 грудня й компанія надає 3-денний пільговий період, до 23 грудня включно, ви можете погасити позику без усяких наслідків та переплати. Оформляти грейс-період не потрібно.

Питання щодо акцій і спецпропозицій

  • Які спецпропозиції робить МФО?

    1. Програма лояльності: процентна ставка для постійних позичальників знижується, доступний кредит — збільшується. Можливе також збільшення максимального терміну кредитування.
    2. Промокоди: найчастіше дають змогу знизити процентну ставку. Поширюються через спеціалізовані портали-купонатори, соціальні мережі, зокрема, групи МФО в соцмережах, офіційні сайти організацій, новинні розсилки (на телефон і e-mail).
    3. «Приведи друга-позичальника й отримай гривні на внутрішній рахунок»: нараховані бонуси можна використовувати для погашення боргу за мікрокредитами в тій самій компанії.
    4. Перша позика під 0%: автоматична участь в акції пропонується всім новим позичальникам МФО. Ніякого підступу тут немає: для залучення нових клієнтів компанії дійсно видають перші кредити безкоштовно (необхідне своєчасне погашення боргу).
  • Як знизити процентну ставку за мікрокредитом?

    Знизити процентну ставку дає змогу своєчасна виплата позик в одній і тій самій МФО. Станьте благонадійним та постійним позичальником певної мікрофінансової організації, і, можливо, вона надасть вам знижку.